E-NAUKA
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Powroty ptaków
Cele: Wypowiadam się na podany temat.
Znam najważniejsze wyrazy w zdaniu.
1. Przypomnij sobie, jakie są oznaki wiosny.
2. Otwórz podręcznik s. 3 i obejrzyj ilustrację.
Odpowiedz:
- Co przedstawia ilustracja?
- Jaka jest pora roku?
- Po czym rozpoznajesz tę porę roku?
- Jakie ważne daty widnieją na kartkach z kalendarza?
-Jakim kolorem zaznaczono w kalendarzu dni świąteczne?
3.Głośno przeczytaj wiersz pt. "Ptaki" s. 4.
Zwróć uwagę na znaki interpunkcyjne.
Wskaż zdania, które określają ptaki.
Powiedz, dlaczego poetka użyła takiego koloru do opisu ptaków?
Jak nazywają się wyrazy określające ptaki?
4. Wykonaj ćw. 2 s. 3 (polonistyczne karty pracy)
5. Przyjrzyj się ilustracji s. 3.
Podaj nazwy przedstawionych ptaków.
Odszukaj ptasie gniazda.
6. Wykonaj ćw. 6 s. 4 (karty pracy)
7. Poniższe zdania przepisz do zeszytu. Zadanie obowiązkowe do końca dnia czyli 20.04.20202 r.
Wysłać na adres klasowy.
Przepisując zwróć uwagę na estetykę pisma, ortografię, równe podkreślenie.
Podkreśl w zdaniach:
rzeczowniki na niebiesko
czasowniki na czerwono
przymiotniki na zielono
Zdania:
Przylatujące ptaki są znakiem nadchodzącej wiosny.
Bociany budują gniazda na wysokich drzewach, słupach i dachach.
Będą czekały na swoje młode potomstwo.
EDUKACJA TECHNICZNA
Temat: Piesek
Cele: Potrafię wykonać psa według instrukcji.
Zwracam uwagę na szczegóły i staranność.
Przygotuję: plastelinę lub modelinę lub masę solną (do wyboru)
1. Obejrzyj filmik instruktażowy, który ułatwi ci pracę.
2. Teraz wykonaj psa.
3. Jeśli ulepiłaś psa z masy solnej, to go pomaluj.
4. Zdjęcie pracy prześlijcie na adres naszej poczty do środy ( 22.04).