E-NAUKA
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: W marcu jak w garncu
Cele:
- wyjaśniam znaczenie przysłów
- opisuję marcową pogodę
- znam wiosenne symbole
rozpoznaję rzeczowniki i czasowniki
1. Zabawa "Mam taki kolor"
Witam uczniów, którzy mają na sobie coś w kolorze WIOSNY i tych, którzy nie mają na sobie takiego koloru.
Odszukaj w swoim otoczeniu takie kolory.
Czy potrafisz je wymienić?
Tak masz rację. To jest kolor niebieski jak błękit nieba, kolor żółty jak słońce, zielony jak młoda trawa.
2. Wymień kilka oznak wiosny. Możesz na kartce narysować wzór i w chmurkach napisać oznaki wiosny.
Jeśli chcesz to zrób zdjęcie i wyślij (to polecenie jest nieobowiązkowe).
3. Przeczytaj przysłowia o marcu. Spróbuj je wyjaśnić.
Suchy marzec, maj zaś chłodny, kwiecień mokry - rok niegłodny.
Śnieg marcowy owocom niezdrowy.
Z marcem kłopoty nie lada - to słonko świeci to deszcz pada.
4. Otwórz podręcznik s.86. Przeczytaj wiersz pt. "W marcu jak w garncu".
5. Odpowiedz
Jakie oznaki wiosny występują w wierszu?
Odpowiedź wpisz do komunikatora na dole tej strony.
6. Jak myślisz, co oznacza powiedzenie "W marcu jak w garncu"?
Najpierw spróbuj odpowiedzieć. Potem włącz wideo.
7. Otwórz zeszyt i przepisz przysłowie do zeszytu.
Pamiętaj o starannym piśmie.
Wiosna bardzo się ucieszy, jeśli również bezbłędnie przepiszesz przysłowie.
8. Przypomnij sobie co to jest czasownik i na jakie pytania odpowiada.
Wyszukaj w wierszu 6 czasowników.
9. Wykonaj w zeszycie ćw. 2 s. 76. Skorzystaj z wyrazów pomocniczych.
Będę zwracała uwagę:
- czy zdania są na temat
- czy zdania są poprawnie zbudowane
- czy zdania są poprawnie zapisane ( wielka litera, kropka na końcu zdania)
Zrób zdjęcie tej wypowiedzi i prześlij do pani Brygidy (może być sms). Zadanie obowiązkowe.
10. Zastanów się i uczciwie odpowiedz na pytania:
Pracowałam/ pracowałem samodzielnie.
Przerywałem/ przerywałam pracę, ociągałem/ ociągałam się.
Nic nie zrobiłam/zrobiłem.