E-NAUKA

Lekcja 9


EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Mnożenie i dzielenie w zakresie 50

Cele: Umiem mnożyć i dzielić do 50.

       Potrafię uzupełnić grafy i zapisać działania.

       Umiem rozwiązać zadania tekstowe.

1. Popatrz na zapis liczb i powiedz, jakich liczb brakuje.








2. Przygotuj 8 kwadratów. Na każdym narysuj 6 kółek.

   Wzór


3. Układaj kartoniki i obliczaj iloczyny liczb. Działania i wyniki zapisz w zeszycie.

  5 x 6 =....

3 x 6 = ....

2 x 6 = ......

4 x 6 = ....

7 x 6 = ....

8 x 6 = ...

1 x 6 = ....


4. Rozwiąż zadanie. Obliczenie i odpowiedź zapisz w zeszycie.

Uważnie przeczytaj zadanie.

W pudełku jest 6 czekoladek. Ile czekoladek jest w 4 takich pudełkach?

Odpowiedz ustnie:

Ile jest pudełek?

Ile czekoladek jest w jednym pudełku?

Zilustruj treść zadania za pomocą kwadratów. 1 kwadrat do 1 pudełko, a narysowane kropki to batoniki.

Pomyśl i napisz obliczenie. Teraz policz kropki i napisz wynik.

Pora na ułożenie i zapisanie odpowiedzi.

Na jednej karcie jest 6 kropek. Ile kart muszę ułożyć, aby było  36 kropek?

 

Układaj kwadraty.

Ilu kart użyłeś to rozwiązania tego zadania?

Teraz pora na napisanie działania

Ile jest wszystkich kropek?

Po ile kropek jest na każdej karcie?

Ile ułożyłeś kart?

Sprawdź kliknij


5. Poćwicz kliknij

6. Poćwicz kliknij

Uwaga:  zadania - 5 i 6 możesz wykonać później.


7. Otwórz plik. Jeśli masz drukarkę to wydrukuj i oblicz.

    Jeśli nie masz drukarki to narysuj w zeszycie grafy i oblicz.

Download
arkusz(1).pdf
Adobe Acrobat Document 571.6 KB

8. Wykonaj zadanie 3 i 4 s. 19 -  matematyczne karty pracy.

9. Samoocena

 Jeśli jesteś zadowolony/ zadowolona ze swojej pracy to w zeszycie zielonym kolorem napisz

Jestem z siebie dumny!

 

Jeśli popełniałeś/ popełniałaś pomyłki, to napisz żółtym kolorem

Muszę poćwiczyć!

 

Jeśli twoją nauką nieustannie musieli kierować rodzice, nic nie potrafiłeś/ potrafiłaś zrobić to czerwonym kolorem napisz

Nie potrafię.