E-NAUKA

Lekcja 4


EDUKACJA MATEMATYCZNA

Mnożenie i dzielenie to działania odwrotne

Cele: Umiem mnożyć.

       Umiem dzielić

       Wiem, że za pomocą dzielenia mogę sprawdzić mnożenie.

      Wiem, że za pomocą mnożenia mogę sprawdzić dzielenie.

 

1. Wymień kolejne liczby:

 

2. 4 ................................................ 20

3, 6 ................................................ 30

4.8 ........................................ 32

5.10 .................. 30

6. 12.............30

7.14 ...... 28                                   

2. Poćwicz.

 

3. Czas na nowe przykłady.

Przepisz poniższe działania do zeszytu i oblicz tak jak wcześniej uczyłam.

 

9 x 4 = ....

10 x 4 = ....

7 x 5 = ......

8 x 5 = .......

 

Sprawdź

3. Przyjrzyj się działaniom zapisanym w tabeli. Co możesz powiedzieć?

Masz rację


dzielenie jest działaniem odwrotnym do mnożenia

  28 : 4 = 7 bo 7 ·  4 = 28

................................................
mnożenie jest działaniem odwrotnym do dzielenia

2 · 4 = 8 bo 8  : 4 = 2

 

5. W czym pomagają działania odwrotne?

 Odpowiedź zapisz w zeszycie do matematyki.

  

5. Wykonaj ćw. 1 i 2 s.17 w kartach pracy.

Sprawdź

6. Odpowiedz na pytania:

   Czy umiem mnożyć i dzielić do 30.

   Czy wiem, co to znaczy: działania odwrotne.

 

  7.  Oceń swoje zaangażowanie.

      Otwórz zeszyt do matematyki

     Jeśli wszystko wykonałeś/wykonałaś samodzielnie to napisz:

      Pracuję wytrwale i samodzielnie.

      Jeśli oczekiwałeś większego wsparcia i zachęty ze strony rodziców, to napisz:

     Muszę jeszcze potrenować.

    Jeśli nie wykonałeś żadnego zadania, to samodzielnie oceń swoje postępowanie.

    Pamiętajcie o 3 kolorach.

   

EDUKACJA ZDROWOTNA