E-NAUKA
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Mnożenie i dzielenie to działania odwrotne
Cele: Umiem mnożyć.
Umiem dzielić
Wiem, że za pomocą dzielenia mogę sprawdzić mnożenie.
Wiem, że za pomocą mnożenia mogę sprawdzić dzielenie.
1. Wymień kolejne liczby:
2. 4 ................................................ 20
3, 6 ................................................ 30
4.8 ........................................ 32
5.10 .................. 30
6. 12.............30
7.14 ...... 28
2. Poćwicz.
3. Czas na nowe przykłady.
Przepisz poniższe działania do zeszytu i oblicz tak jak wcześniej uczyłam.
9 x 4 = ....
10 x 4 = ....
7 x 5 = ......
8 x 5 = .......
Sprawdź
3. Przyjrzyj się działaniom zapisanym w tabeli. Co możesz powiedzieć?
Masz rację
dzielenie jest działaniem odwrotnym do
mnożenia
28 : 4 = 7 bo 7 · 4 = 28
................................................
mnożenie jest działaniem odwrotnym do dzielenia
2 · 4 = 8 bo 8 : 4 = 2
5. W czym pomagają działania odwrotne?
Odpowiedź zapisz w zeszycie do matematyki.
5. Wykonaj ćw. 1 i 2 s.17 w kartach pracy.
Sprawdź
6. Odpowiedz na pytania:
Czy umiem mnożyć i dzielić do 30.
Czy wiem, co to znaczy: działania odwrotne.
7. Oceń swoje zaangażowanie.
Otwórz zeszyt do matematyki
Jeśli wszystko wykonałeś/wykonałaś samodzielnie to napisz:
Pracuję wytrwale i samodzielnie.
Jeśli oczekiwałeś większego wsparcia i zachęty ze strony rodziców, to napisz:
Muszę jeszcze potrenować.
Jeśli nie wykonałeś żadnego zadania, to samodzielnie oceń swoje postępowanie.
Pamiętajcie o 3 kolorach.
EDUKACJA ZDROWOTNA