E-NAUKA
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
Temat: Palcem po mapie.
Cele: Wiem, co oznaczają kolory na mapie.
Określam na mapie położenie obiektów geograficznych.
Znam zasady pisowni wyrazów wielką literą.
1. Dzisiaj dowiemy się, jak różnorodny jest nasz kraj.
Otwórz podręcznik s. 20 i przeczytaj tekst "Polska- różnorodny kraj"
2. Przyjrzyj się mapie w podręczniku s. 20.
Powiedz, co się na niej znajduje?
Aby dowiedzieć się więcej o mapie, krajobrazach, obejrzyj film.
Już działa link. Przedłużyłam termin przesłania prac. Miłej nauki.
3. Teraz odpowiedz pisemnie na pytania. Zrób zdjęcie i prześlij na adres klasowy dnia - 04.05.br.
Odpowiadaj pełnym zdaniem, pamiętaj o przestrzeganiu zasad ortograficznych oraz o starannym piśmie.
- Co to jest mapa?
- Do czego służy mapa?
- Co to jest legenda?
-Co oznaczają kolory na mapie?
4. Odpowiedz ustnie:
- Jaki jest najniżej położony punkt w Polsce?
- Jaki jest najwyżej położony punkt w Polsce?
5. Wykonaj ćw. 1 s. 19 - polonistyczne karty pracy.
6. Przeczytaj ciekawostki ze s. 21 w podręczniku.
7. Wskaż na mapie 3 najdłuższe rzeki i odczytaj ich nazwy.
Jak piszemy nazwy rzek?
8. Przeczytaj wiersz R. Pisarskiego "Wielka litera" s. 22
9.Powiedz kiedy piszemy wielką literę?
10. Wykonaj ćw. 3 s. 20 - karty pracy.
11. Zgraj z rodzicami, rodzeństwem w "Państwa-miasta" s. 22 podręcznik (tabela)
MIŁEJ ZABAWY!
EDUKACJA SPOŁECZNA
Temat: Majowe święta
Cele: Znam nazwy majowych świąt.
Znam znaczenie tych świąt.
Wymieniam symbole narodowe.
1. Przyporządkuj datę do nazwy święta.
2. Przeczytaj wiersz "Rocznica" - podręcznik s. 40.
3. Odpowiedz:
- Jak na powitanie 3 Maja przygotowuje się przyroda?
- Z jakim wydarzeniem historycznym jest związane to święto?
- Kto występuje na pierwszym planie?
- Kto występuje na drugim planie?
4. Jak myślisz, jakie znaczenie dla Polaków ma święto uchwalenia Konstytucji 3 Maja?
Obejrzyj film
5. Czy wiesz wszystko o Polsce?
Wymień: symbole narodowe, barwy narodowe, pełne nazwy świąt majowych.
6. Rozwiąż test, aby sprawdzić swoje wiadomości.