E-NAUKA
EDUKACJA MUZYCZNA
Temat: Rytm i muzyka
Cele: Znam wartości rytmiczne nut.
Zapisuję je na pięciolinii.
Odtwarzam rytm.
1. Czy wiesz, co to jest rytm?
Rytm jest jednym z elementów odpowiedzialnych za czasowy przebieg utworu.
Cechą jego jest zróżnicowanie dźwięków pod względem długości.
2. Powiedz, jakie znasz wartości nut?
Odtwórz film - słuchaj i oglądaj uważnie.
Powtórz wartości.
Zapisz wszystkie wartości na pięciolinii od największej do najmniejszej (po obejrzeniu filmu - zadanie obowiązkowe do 4.05. br.
3. Wyklaskuj rytmiczne wartości nut z osobą na filmie.
4. Wykonaj instrument według instrukcji.
Jaki to jest instrument: dęty, strunowy, perkusyjny czy klawiszowy?
5. Wygrywaj rytm na instrumencie do melodii "Wlazł kotek na płotek".
6. Czy już wiesz, co to jest rytm?
Brawo!
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Z wizytą w najstarszych miastach.
Cele: Rozumiem samodzielnie przeczytany tekst.
Potrafię powiązać zabytki z nazwami miast.
1. Przypomnij sobie wiadomości o Nakle.
2. Poznaj inne polskie miasto w Polsce. Przeczytaj tekst w podręczniku s. 18.
3. Odpowiedz:
- Z jakiego miasta przyjechały dzieci?
- Co dzieci zwiedziły w Krakowie?
- Jakie zadania otrzymały w klasie?
- Jak wyglądał smok sprawozdawca?
- Co oznaczały pytania na ogonie smoka?
- Z jakich elementów składa się sprawozdanie?
- Co powinno znaleźć się we wstępie, co w przebiegu wydarzeń, a co w zakończeniu?
4. Wykonaj ćw. 2 s. 17 i ćw. 5 s.18 - polonistyczne karty pracy
5.Dowiedz się, jakie są najstarsze miasta w Polsce?
Przeczytaj informacje - podręcznik s. 19.
Wykonaj ćw. 4 s. 17 - Kp
Odczytaj głośno nazwy miast.
6. Odszukaj w internecie informacje o podanych miastach i napisz najważniejsze obiekty
np. Gniezno - Katedra, Ratusz, Wzgórze Lecha
Szczecin - ................................................
Opole - ..................................................
Wrocław - ...........................................
Poznań - .................................................
Przepisz do zeszytu