E-NAUKA

Lekcja 28

Lekcja 29


EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Prostokąty

Cele: Rozpoznaje czworokąty.

       Określam cechy prostokątów.

       Rozpoznaję prostokąty.

1. Popatrz na figury geometryczne.

   - Sprawdź, ile boków, kątów i wierzchołków ma każda z tych figur?

   - Przypomnij jak nazywamy te figury.

   - Narysuj  w zeszycie 2 wybrane czworokąty?  Rysuj ołówkiem przy linijce. Pokoloruj czworokąty

2. Kat prosty.

                     To jest kąt prosty.


3. Przygotuj model kąta prostego. Weź kartkę z bloku technicznego i odetnij jeden z jego boków.


4. Przygotowany model będzie potrzebny do wykonania ćw. 1s. 29 (matematyczne karty pracy)

5. Popatrz na prostokąty i uzupełnij zdania. Zdania przepisz do zeszytu.

E- lekcja

Prostokąty

ZAPAMIĘTAJ KLIKNIJ

5. Poćwicz rysowanie prostokątów. Kliknij na poniższy obrazek i narysuj prostokąty różniące się kolorem, wielkością


Kolorowe kwadraciki - wybór koloru

odcinek - wybór linii

ołówek z linią krzywą - rysuje linie krzywe

ołówek z linią prostą rysuje linie proste.

6. Wykonaj ćw. 2 i 3 s. 29 (matematyczne karty pracy). Pamiętaj o staranności i dokładności.

7. Wykonaj mini-test. Kliknij. Wpisz swój adres e-mail (taki, jaki jest w e-dzienniku lub podany podczas przesyłania zadań na wspólną pocztę)

 

        Mini - test


8. Kliknij na obrazek z dinozaurem. Zaloguj się na stronie (login i hasło na kartce z zielonym dinozaurem, jeśli ktoś zgubił hasło to proszę o inf. )

   Wykonaj zadania z działu Geometria (10 zadań na 6). Lena B. Agata i Norbert już wykonali te zadania - nie logujecie się na tej stronie, wpisuję ocenę do dziennika; niektóre dzieci częściowo wykonały zadania - proszę dokończyć. Pozostałe osoby proszę wykonać 10 zadań.

Czas wykonania - do 4.05 br.

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Legendy o polskich miastach

Cele: Wiem, co to jest legenda?

       Potrafię powiązać tytuł z nazwą miasta.

       Stopniuję przymiotniki.

1. Co to jest legenda?

 Legenda to opowieść, która zawiera elementy historyczne oraz fantastyczne.

  Napisz to zdanie w zeszycie.

2. Przypomnij sobie, jakie znasz legendy.

3. Przeczytaj wiersz s.17 - podręcznik.

O jakich legendach jest mowa w wierszu?

4. Wykonaj ćw. 1 s. 15 (polonistyczne karty pracy)

5. Przyjrzyj się mapie Polski s. 16 (podręcznik).

   Rozpoznaj legendarne postaci.

6. Przepisz do zeszytu poniższe wyrazy.  Obok napisz, z jakim miastem jest związana podana legenda.

   Legenda o:

   Popielu - .............

   Latarniku - ..........

   Smoku Wawelskim - .................

   Syrence - ............

   Koziołkach - ....................

   Neptunie - ..................

   Świętej Kindze - ................

7. Przypomnij sobie, co to są przymiotniki i na jakie pytania odpowiadają?

8. Wskaż w wierszu wyrazy określające cechy legendy i napisz je w stopniu wyższym i najwyższym. Zapisz w zeszycie.

9. Wykonaj ćw. 3 s. 15 (polonistyczne karty pracy)

10. Wysłuchaj legendy.

        Legenda

11. Przeczytaj legendę "Pierścień świętej Kingi".

12. Napisz w zeszycie kilka zdań na temat legendy.

Pamiętaj, aby napisać:

Tytuł legendy.

 Autora legendy

Kto jest główną postacią?

O czym jest legenda?

Dlaczego ta legenda podobała się lub nie podobała się i dlaczego.

Jest zadanie obowiązkowe - zdjęcie należy przesłać do 4. 05.br. na adres klasowej poczty.


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Ćwiczenia z piłką.

Cele: Umiem wykonać ćwiczenia z piłką.

       Poćwiczę skoczność.

      

Przygotuj piłkę.

1. Oto zestaw 21 ćwiczeń. Postaraj się wykonać wszystkie ćwiczenia. Powtarzaj kilka razy każde ćwiczenie.