E-NAUKA
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Prostokąty
Cele: Rozpoznaje czworokąty.
Określam cechy prostokątów.
Rozpoznaję prostokąty.
1. Popatrz na figury geometryczne.
- Sprawdź, ile boków, kątów i wierzchołków ma każda z tych figur?
- Przypomnij jak nazywamy te figury.
- Narysuj w zeszycie 2 wybrane czworokąty? Rysuj ołówkiem przy linijce. Pokoloruj czworokąty
2. Kat prosty.
To jest kąt prosty.
3. Przygotuj model kąta prostego. Weź kartkę z bloku technicznego i odetnij jeden z jego boków.
4. Przygotowany model będzie potrzebny do wykonania ćw. 1s. 29 (matematyczne karty pracy)
5. Popatrz na prostokąty i uzupełnij zdania. Zdania przepisz do zeszytu.
E- lekcja
Prostokąty
ZAPAMIĘTAJ KLIKNIJ
5. Poćwicz rysowanie prostokątów. Kliknij na poniższy obrazek i narysuj prostokąty różniące się kolorem, wielkością
Kolorowe kwadraciki - wybór koloru
odcinek - wybór linii
ołówek z linią krzywą - rysuje linie krzywe
ołówek z linią prostą rysuje linie proste.
6. Wykonaj ćw. 2 i 3 s. 29 (matematyczne karty pracy). Pamiętaj o staranności i dokładności.
7. Wykonaj mini-test. Kliknij. Wpisz swój adres e-mail (taki, jaki jest w e-dzienniku lub podany podczas przesyłania zadań na wspólną pocztę)
8. Kliknij na obrazek z dinozaurem. Zaloguj się na stronie (login i hasło na kartce z zielonym dinozaurem, jeśli ktoś zgubił hasło to proszę o inf. )
Wykonaj zadania z działu Geometria (10 zadań na 6). Lena B. Agata i Norbert już wykonali te zadania - nie logujecie się na tej stronie, wpisuję ocenę do dziennika; niektóre dzieci częściowo wykonały zadania - proszę dokończyć. Pozostałe osoby proszę wykonać 10 zadań.
Czas wykonania - do 4.05 br.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Legendy o polskich miastach
Cele: Wiem, co to jest legenda?
Potrafię powiązać tytuł z nazwą miasta.
Stopniuję przymiotniki.
1. Co to jest legenda?
Legenda to opowieść, która zawiera elementy historyczne oraz fantastyczne.
Napisz to zdanie w zeszycie.
2. Przypomnij sobie, jakie znasz legendy.
3. Przeczytaj wiersz s.17 - podręcznik.
O jakich legendach jest mowa w wierszu?
4. Wykonaj ćw. 1 s. 15 (polonistyczne karty pracy)
5. Przyjrzyj się mapie Polski s. 16 (podręcznik).
Rozpoznaj legendarne postaci.
6. Przepisz do zeszytu poniższe wyrazy. Obok napisz, z jakim miastem jest związana podana legenda.
Legenda o:
Popielu - .............
Latarniku - ..........
Smoku Wawelskim - .................
Syrence - ............
Koziołkach - ....................
Neptunie - ..................
Świętej Kindze - ................
7. Przypomnij sobie, co to są przymiotniki i na jakie pytania odpowiadają?
8. Wskaż w wierszu wyrazy określające cechy legendy i napisz je w stopniu wyższym i najwyższym. Zapisz w zeszycie.
9. Wykonaj ćw. 3 s. 15 (polonistyczne karty pracy)
10. Wysłuchaj legendy.
11. Przeczytaj legendę "Pierścień świętej Kingi".
12. Napisz w zeszycie kilka zdań na temat legendy.
Pamiętaj, aby napisać:
Tytuł legendy.
Autora legendy
Kto jest główną postacią?
O czym jest legenda?
Dlaczego ta legenda podobała się lub nie podobała się i dlaczego.
Jest zadanie obowiązkowe - zdjęcie należy przesłać do 4. 05.br. na adres klasowej poczty.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia z piłką.
Cele: Umiem wykonać ćwiczenia z piłką.
Poćwiczę skoczność.
Przygotuj piłkę.
1. Oto zestaw 21 ćwiczeń. Postaraj się wykonać wszystkie ćwiczenia. Powtarzaj kilka razy każde ćwiczenie.