E-NAUKA
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Między nami ptakami.
Cele: Słucham ze zrozumieniem.
Znam przysłowia związane z ptakami.
Tworzę liczbę mnogą rzeczowników.
1. Wysłuchaj uważnie wiersza Juliana Tuwima "Ptasie radio".
2. Odpowiedz:
- O czym będą rozmawiać ptaki?
- W jaki sposób będą rozmawiać?
- Jak zakończyła się leśna audycja?
- Dlaczego tak się zakończyła?
3. Otwórz podręcznik s. 14 - wymień ptaki na ilustracji.
4. Odszukaj nazwy ptaków w których występuje ó lub u.
Napisz w zeszycie w dwóch kolumnach.
Zapamiętaj ich pisownię.
5. Odszukaj jednosylabowe nazwy ptaków. Napisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.
6. Utwórz liczbę mnogą podanych rzeczowników:
sójka -
jemiołuszka -
dudek -
dzierlatka -
7. Teraz wykonaj ćw. 5 s. 12 (polonistyczne karty pracy)
8. Przeczytaj przysłowia i ich wyjaśnienia w podręczniku s. 15.
Czytaj głośno, postaraj się je zapamiętać.
9. Wykonaj ćw 5 s. 12 (polonistyczne karty pracy).
10. Czy pamiętasz wszystkie przysłowia? Powtórz głośno te, które pamiętasz. Napisz jedno w zeszycie.
Dzisiaj nic nie przysyłaj.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Czworokąty
Cele: Rozpoznaje i nazywam figury geometryczne.
Wskazuję kąty, wierzchołki i boki figur geometrycznych.
Rozpoznaję czworokąty - podaję ilość boków, kątów i wierzchołków.
1. Popatrz na figury geometryczne. Jak je nazywamy?
2. Wytnij z kolorowego papieru dowolny wielokąt. Pokaż jego boki, kąty, wierzchołki.
3. Jeszcze raz popatrz na obrazek. Nazwij figury, które mają najmniej boków.
4. Wskaż figury, które maja o jeden kąt więcej niż trójkąty.
5. Popatrz na figury. Wymień wspólne cechy tych figur. Zaproponuj nazwę dla poniższych figur.
6. Czym różnią się czworokąty między sobą? Wybierz z ramki odpowiednie określenia. Uzupełnij nimi zdanie. Zdanie napisz w zeszycie do matematyki.
Czworokąty różnią się między sobą: .......................................
7. Czy w Twoim pokoju są czworokąty? Napisz ich nazwy w zeszycie.
Np. Zegar
8. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 s. 21 (matematyczne karty pracy).
9. Ile czworokątów znajduje się na poniższym obrazku? Wybierz poprawną odpowiedź.
2
4
6
5
EDUKACJA PLASTYCZNA
Temat: Tworzymy pracę abstrakcyjną.
Cele: Znam znaczenie wyrazu"abstrakcja".
Zapamiętam wyraz "abstrakcja".
Wykonam pracę abstrakcyjną.
Przygotuj: kartkę, farby, pędzel.
1. Otwórz podręcznik s. 117 i przeczytaj informację.
2. Zapamiętaj co znaczy abstrakcja, co to jest abstrakcjonizm?
3. Obejrzyj obrazy abstrakcjonistów pod informacją.
Powiedz:
- Czy podoba się Tobie ten rodzaj sztuki? Dlaczego?
- Jak myślisz, co przedstawiono na największym obrazie?
- Z czym to się wam kojarzy?
4. Stwórz swój obraz w technice abstrakcyjnej - zastanów się, jakie emocje chcesz wyrazić i przedstaw je za pomocą kolorów i kształtów.
5. Napisz tytuł i gotową pracę przyślij do końca dnia 27.04. br.