E-NAUKA

Lekcja 28


EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Między nami ptakami.

Cele: Słucham ze zrozumieniem.

        Znam przysłowia związane z ptakami.

        Tworzę liczbę mnogą rzeczowników.

1. Wysłuchaj uważnie wiersza Juliana Tuwima "Ptasie radio".

                           Ptasie radio

2. Odpowiedz:

    - O czym będą rozmawiać ptaki?

    - W jaki sposób będą rozmawiać?

    - Jak zakończyła się leśna audycja?

    - Dlaczego tak się zakończyła?

3. Otwórz podręcznik s. 14 - wymień ptaki na ilustracji.

4. Odszukaj nazwy ptaków w których występuje ó lub u.

   Napisz w zeszycie w dwóch kolumnach.

    Zapamiętaj ich pisownię.

5. Odszukaj jednosylabowe nazwy ptaków. Napisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.

6. Utwórz liczbę mnogą podanych rzeczowników:

   sójka -

   jemiołuszka -

   dudek -

   dzierlatka -

7. Teraz wykonaj ćw. 5 s. 12 (polonistyczne karty pracy)

8. Przeczytaj przysłowia i ich wyjaśnienia w podręczniku s. 15.

   Czytaj głośno, postaraj się je zapamiętać.

9. Wykonaj ćw 5 s. 12 (polonistyczne karty pracy).

10. Czy pamiętasz wszystkie przysłowia? Powtórz głośno te, które pamiętasz. Napisz jedno w zeszycie.

    Dzisiaj nic nie przysyłaj.


EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Czworokąty

Cele: Rozpoznaje i nazywam figury geometryczne.

       Wskazuję kąty, wierzchołki i boki figur geometrycznych.

       Rozpoznaję czworokąty - podaję ilość boków, kątów i wierzchołków.

 

1. Popatrz na figury geometryczne. Jak je nazywamy?

2. Wytnij z kolorowego papieru dowolny wielokąt. Pokaż jego boki, kąty, wierzchołki.

3. Jeszcze raz popatrz na obrazek. Nazwij figury, które mają najmniej boków.

4. Wskaż figury, które maja o jeden kąt więcej niż trójkąty.

5. Popatrz na figury. Wymień wspólne cechy tych figur. Zaproponuj nazwę dla poniższych figur.

6. Czym różnią się czworokąty między sobą? Wybierz z ramki odpowiednie określenia. Uzupełnij nimi zdanie. Zdanie napisz w zeszycie do matematyki.

 

Czworokąty różnią się między sobą: .......................................

7. Czy w Twoim pokoju są czworokąty? Napisz ich nazwy w zeszycie.

    Np. Zegar

8. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 s. 21 (matematyczne karty pracy).

9. Ile czworokątów znajduje się na poniższym obrazku? Wybierz poprawną odpowiedź.

2

4

6

5



EDUKACJA PLASTYCZNA

Temat: Tworzymy pracę abstrakcyjną.

Cele: Znam znaczenie wyrazu"abstrakcja".

       Zapamiętam wyraz "abstrakcja".

       Wykonam pracę abstrakcyjną.

Przygotuj: kartkę, farby, pędzel.

1. Otwórz podręcznik s. 117 i przeczytaj informację.

2. Zapamiętaj co znaczy abstrakcja, co to jest abstrakcjonizm?

3. Obejrzyj obrazy abstrakcjonistów pod informacją.

   Powiedz:

    - Czy podoba się Tobie ten rodzaj sztuki? Dlaczego?

    - Jak myślisz, co przedstawiono na największym obrazie?

     - Z czym to się wam kojarzy?

4. Stwórz swój obraz w technice abstrakcyjnej - zastanów się, jakie emocje chcesz wyrazić i przedstaw je za pomocą kolorów i kształtów.

5. Napisz tytuł i gotową pracę przyślij do końca dnia 27.04. br.