E-NAUKA
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Kapelusz Pani Wrony
Cele: Rozumiem samodzielnie przeczytany tekst.
Potrafię ułożyć odpowiedź na pytanie.
Znam i stosuję zasady zmiękczania za pomocą kreski i litery"i".
Umiem wyjaśnić znaczenia określenia "instrukcja".
1. Co robią ptaki wiosną?
Wybierz odpowiednie wyrazy i ułóż z nimi zdania.
Wyrazy: odlatują, śpiewają, marzną, budują, wysiadują
Ułożone zdania zapisz w zeszycie.
2. Przeczytaj tekst s. 11 podręcznik.
3. Odpowiedz na pytania:
- Z czego była dumna Pani Wiosna?
- Co jej się przydarzyło?
- Jak zareagowali mieszkańcy lasu?
- Kto pomógł w odnalezieniu zguby?
- Co się stało z kapeluszem?
4. Wykonaj ćw. 1 s. 9 - polonistyczne karty pracy.
Udzielaj odpowiedzi pełnymi zdaniami, pisz starannie.
5. Co to jest instrukcja?
Przeczytaj informację w podręczniku s. 12
6. Odpowiedz własnymi słowami: Z czego i w jaki sposób ptaki budują własne gniazda?
7. Przypomnij sobie, kiedy zmiękczamy wyrazy za pomocą kreski, a kiedy za pomocą "i"?
Przeczytaj tekst s. 13 - podręcznik.
8. Uzupełnij zasady i zapisz je w zeszycie.
Spółgłoski s, c, z, n, dz zmiękczamy przez kreskę, gdy.....................
Spółgłoski s, c, z, n, dz zmiękczamy przez "i", gdy.......................
9. Zadanie obowiązkowe - do końca dnia 24.04
Ćw. 4 i 6 s. 10 - polonistyczne karty pracy.
EDUKACJA MUZYCZNA
Temat: Piosenka "Pan Tomaszek"
Cele: Potrafię zaśpiewać poznane piosenki.
Rozpoznaję wartości nut.
Zapisuję je poprawnie na pięciolinii.
1. Zaśpiewaj piosenkę "Idzie wiosna".
Czy już potrafisz zaśpiewać bez pomyłek?
Już niedługo poproszę o nagranie tej piosenki.
2. Piosenka "Pan Tomaszek"- słuchaj uważnie, określ muzykę.
3. Jakie wartości nut usłyszałeś: całe nuty, półnuty, ćwierćnuty, ósemki, szesnastki?
Wybierz prawidłowe wartości nut i zapisz w pięciolinii.
Większą wartość zapisz jako nutę re - cała pięciolinia
Niższą wartość jako nutę sol - cała pięciolinia
Nuty pisz starannie ołówkiem, zachowaj równe odstępy miedzy nutami.
To zadanie jest obowiązkowe - prześlij je do poniedziałku 27.04.br. na naszą klasową pocztę.
4. Wysłuchaj piosenki jeszcze raz i spróbuj się jej nauczyć.
5. Powiedz, czy miałeś problemy z określeniem wartości nut, napisaniem nut w liniaturze, czy też wszystko było dla ciebie proste?