E-NAUKA

Lekcja 27

Lekcja 28


EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Kapelusz Pani Wrony

Cele: Rozumiem samodzielnie przeczytany tekst.

        Potrafię ułożyć odpowiedź na pytanie.

        Znam i stosuję zasady zmiękczania za pomocą kreski i litery"i".

        Umiem wyjaśnić znaczenia określenia "instrukcja".

1. Co robią ptaki wiosną?

  Wybierz odpowiednie wyrazy i ułóż z nimi zdania.

  Wyrazy: odlatują, śpiewają, marzną, budują, wysiadują

   Ułożone zdania zapisz w zeszycie.

2. Przeczytaj tekst s. 11 podręcznik.

3. Odpowiedz na pytania:

   - Z czego była dumna Pani Wiosna?

   - Co jej się przydarzyło?

   - Jak zareagowali mieszkańcy lasu?

   - Kto pomógł w odnalezieniu zguby?

   - Co się stało z kapeluszem?

4. Wykonaj ćw. 1 s. 9 - polonistyczne karty pracy.

   Udzielaj odpowiedzi pełnymi zdaniami, pisz starannie.

5. Co to jest instrukcja?

   Przeczytaj informację w podręczniku s. 12

6. Odpowiedz własnymi słowami: Z czego i w jaki sposób ptaki budują własne gniazda?

7. Przypomnij sobie, kiedy zmiękczamy wyrazy za pomocą kreski, a kiedy za pomocą "i"?

   Przeczytaj tekst s. 13 - podręcznik.

8. Uzupełnij zasady i zapisz je w zeszycie.

  Spółgłoski s, c, z, n, dz zmiękczamy przez kreskę, gdy.....................

  Spółgłoski s, c, z, n, dz zmiękczamy przez "i", gdy.......................

9. Zadanie obowiązkowe - do końca dnia 24.04

   Ćw. 4 i 6 s. 10 - polonistyczne karty pracy.


EDUKACJA MUZYCZNA

Temat: Piosenka "Pan Tomaszek"

Cele: Potrafię zaśpiewać poznane piosenki.

        Rozpoznaję wartości nut.

        Zapisuję je poprawnie na pięciolinii.

1. Zaśpiewaj piosenkę "Idzie wiosna".

    Czy już potrafisz zaśpiewać bez pomyłek?

    Już niedługo poproszę o nagranie tej piosenki.

2. Piosenka "Pan Tomaszek"- słuchaj uważnie, określ muzykę.

            Piosenka

3. Jakie wartości nut usłyszałeś: całe nuty, półnuty, ćwierćnuty, ósemki, szesnastki?

  Wybierz prawidłowe wartości nut i zapisz w pięciolinii.

  Większą wartość zapisz jako nutę re - cała pięciolinia

   Niższą wartość jako nutę sol - cała pięciolinia

Nuty pisz starannie ołówkiem, zachowaj równe odstępy miedzy nutami.

To zadanie jest obowiązkowe - prześlij je do poniedziałku 27.04.br. na naszą klasową pocztę.

4. Wysłuchaj piosenki jeszcze raz i spróbuj się jej nauczyć.

5. Powiedz, czy miałeś problemy z określeniem wartości nut, napisaniem nut w liniaturze, czy też wszystko było dla ciebie proste?