E-NAUKA
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Rozwiązujemy złożone zadania tekstowe.
Cele: Rozumiem treść zadania tekstowego.
Wskazuję, co wiem.
Wskazuję, czego szukam.
Ilustruję treść zadania.
Zapisuję poprawne rozwiązanie.
Zapisuję poprawną odpowiedź.
Wiem, że najpierw mnożę, potem dodaję lub odejmuję.
1. Potrenuj dzielenie (obowiązkowe)
2. Rozwiąż proste zadania tekstowe (obowiązkowe)
2. Przeczytaj zadania.
Zadanie 1
Do kiosku przywieziono 8 paczek po 5 mazaków w każdej oraz 12 mazaków luzem. Ile mazaków przywieziono do kiosku?
Ile paczek mazaków przywieziono do sklepu?
Ile mazaków było w jednej paczce?
Ile mazaków było luzem. Co musisz obliczyć?
Narysuj w zeszycie (najpierw napisz E - nauka) tyle kwadratów, ile jest paczek mazaków.
Na każdej paczce napisz, ile jest mazaków?
A teraz napisz, ile mazaków jest luzem?
Otocz pętlą te elementy ilustracji, które obliczysz w pierwszej kolejności.
Jak myślisz, co należy zrobić z pozostałymi pisakami?
Spróbuj ułożyć działanie do zadania.
Przepisz obliczenie w jednym zapisie. Jeśli zrobiłeś dwa działania to też jest dobrze.
Napisz odpowiedź.
Zadanie 2
Babcia piecze ciasteczka. Na jednej blasze ułożyła 4 rzędy po 9 ciasteczek, a na drugiej pozostałe 13 ciasteczek.
Ile ciasteczek upiekła babcia?
Wykonaj po kolei wszystkie czynności tak jak w zadaniu 1.
Napisz działanie. Obliczając, pamiętaj o kolejności działań.
Napisz odpowiedź.
3. Przepisz działania do zeszytu i oblicz.
Pamiętaj, że najpierw mnożymy potem dodajemy lub odejmujemy.
5 x 5 + 21 =
3 x 8 + 32 =
7 x 6 + 17 =
4 x 7 + 40 =
6 x 6 - 12 =
8 x 6 - 14 =
7 x 7 - 25 =
10 x 5 - 25 =
4.Odpowiedzi na pytania napisz w komunikatorze (obowiązkowo).
Czego się dzisiaj nauczyłeś/nauczyłaś?
O czym musisz pamiętać?